Top Tag
Dobranie influensera do swojej marki

Influencer marketing staje się coraz popularniejszy. Powodem jest wysoka konwersja, budowanie pozycji marki, zwiększanie jej rozpoznawalności i docieranie do nowych odbiorców. Aby jednak osiągnąć takie efekty, trzeba znaleźć odpowiednie osoby do promowania brandu. Jak dobrać influencera do swojej marki? Oto kilka cennych wskazówek.

Kim jest influencer?

Do niedawna potencjalny klient przed podjęciem decyzji zakupowej czy udaniem się do usługodawcy, szukał recenzji na ich temat na forach internetowych albo przynajmniej wśród znajomych. Dziś z pomocą przychodzi mu influencer. Jest to twórca internetowy, działający w social mediach i gromadzący wokół siebie grono odbiorców, zainteresowanych jego treściami. To właśnie odbiorcy stanowią jego największą siłę, ale są też siłę marek, które z danym twórcą chcą pracować. Co to oznacza w praktyce? Dokładnie tyle, że chcąc wykorzystać moc influencera, jego odbiorcy muszą pokrywać się w dużej mierze z Twoją grupą docelową. Oto kilka kwestii, które warto wziąć pod uwagę szukając osoby, która będzie promować Twoją markę.

Kryteria wyboru influencera dla marki

  1. Analiza potrzeb – zanim zaczniesz analizować sylwetki influencerów, z którymi mógłbyś współpracować, musisz wskazać potrzeby swojej firmy. Jaki jest cel działań? Co chcesz osiągnąć, dzięki kampaniom marketingowym? Mogą to być np. budowanie zasięgu, zwiększenie rozpoznawalności firmy, informowanie o nowych produktach i wydarzeniach.
  2. Ustal punkty styczne – sprawdź, jacy influencerzy będą mieli wspólne wartości z tymi, które charakteryzują Twoją markę. Co więcej, charakter komunikacji powinien też być zbliżony do komunikacji marki, a wizerunek danego twórcy nie może mieć negatywnego wpływu na odbiór firmy przez jej konsumentów. Zastanów się, z jakimi cechami i wartościami chcesz, aby była kojarzona Twoja marka i znajdź osoby, które najlepiej pasują do profilu, który stworzysz.
  3. Statystykiprowadzenie social media to nie tylko ładny przekaz, lecz także statystyki. Influencer powinien więc mieć odpowiednie zasięgi, ale i zaangażowanych odbiorców. Ważniejsze od polubień czy ilości obserwujących są interakcje z publiką.
  4. Zastanów się nad przebiegiem współpracy – rozważ, na czym faktycznie Ci zależy. Jak miałaby wyglądać kampania realizowana z influencerem? Ile ma trwać i jaka ma być jej forma? Będzie miało to wpływ na budżet, jaki musisz przeznaczyć, ale też na to, czy twórca spełni Twoje oczekiwania. Ukazanie marki w odpowiednim kontekście jest kluczowe i przekłada się na efekty.
  5. Skorzystaj z pomocy agencji influencer marketingu – nie musisz mieć doświadczenia, by czerpać korzyści z pomocy twórców. Jeśli zdasz się na ekspertów w tej dziedzinie, możesz mieć pewność, że Twoja marka zyska odpowiednich ambasadorów i promotorów. Przykładem takiej agencji jest Tears Of Joy, która ma na swoim koncie wiele zrealizowanych, z sukcesem, projektów dla klientów różnych branż.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

You may also like

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close