Top Tag
Samochód ciężarowy podczas załadunku

Codziennym i dobrze znanym problem, są różnego rodzaju uszkodzenia podczas transportu. Nie tylko zmagają się z tym przewoźnicy, ale także ludzie zamawiający paczki do swoich domów. Uszkodzenia powstają w wyniku usterek mechanicznych, uderzeń, czy nieprawidłowego i nieuważnego postępowania z danym towarem. Biorąc pod uwagę ryzyko, jakie bierze się z transportem wszelkich towarów, warto wiedzieć jak postępować w razie zajścia takiego problemu.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA

Pierwotnie należy się skupić na odpowiedzialności za transport danego przewoźnika. To przecież on odpowiada za bezpieczne dostarczenie różnego rodzaju zamówień, zwracając na to szczególną uwagę. W związku z tym, za co odpowiada przewoźnik?

Jego głównym zadaniem jest zadbanie o stan towaru, od momentu wydania go do dostarczenia, a wydaniem odbiorcy. Kolejnym elementem jest czas, w jakim dane zlecenie musi zostać wykonane. W przypadku dużego spóźnienia zobowiązany jest, do zapłacenia kary. Odszkodowanie w tych wypadkach nie może przekraczać wartości przewożonego mienia. Natomiast w transporcie międzynarodowym ograniczenia stosowane są do 10,70 euro za 1 kg.

ZAŁADUNEK TOWARU

Ważne jest, aby podczas załadunku towaru przewoźnik sprawdził faktyczny stan zamówienia. Należy zwrócić uwagę, czy towar jest zgodny z tym, co opisane jest w liście przewozowym. W przypadku niezgodności z faktycznym stanem towaru, należy wszystko opisać w wcześniej wspomnianym liście przewozowym. Będzie, to najlepszy sposób na uniknięcie kary grzywny, za ewentualne uszkodzenia. Można również powiedzieć, że będzie to sposób likwidacji szkód transportowych, ponieważ przewoźnik uniknie tym samym nieprzyjemności związanych z tym faktem.

Koniecznym faktem jest zadbanie, aby wszelkie informację na temat towaru znalazły się w liście CMR. Pomoże, to przy ewentualnym uszkodzeniu, kiedy zamówienie nie jest ubezpieczone w razie uszkodzeń podczas załadunku, czy rozładunku.

ROZŁADUNEK TOWARU

Rozładunek towaru, to ostatni moment na wykonanie czynności, którą nazwa to likwidacja szkód transportowych. Kiedy przewoźnik zorientuje się o takiej usterce, należy od razu zgłosić, a raczej zapisać taki stan rzeczy w liście transportowym. Pomoże, to skutecznie odpierać roszczenia klienta zamawiającego przesyłkę. Co innego w przypadku kradzieży przesyłki. W takim wypadku w trybie natychmiastowym należy wezwać policję na miejsce zdarzenia. Policja może żądać zrobienia zdjęć, które będą potwierdzały kradzież i uszkodzenie towaru do jakiego doszło podczas takiego incydentu.

Następnie przewoźnik powinien skontaktować się z ubezpieczycielem w jak najszybszym czasie. Pomoże, to wspólnie podjąć działanie w celu odzyskania wartości skradzionego mienia.

POTRZEBNE DOKUMENTY

Poniżej znajduje się lista dokumentów, które umożliwią likwidację szkód do jakich doszło podczas transportu przesyłki.

  • list przewozowy – zawarte w nim powinny być wszystkie informację odnośnie transportu
  • protokół przewoźnika z osobą zamawiającą
  • faktury
  • notatka policji w razie kradzieży
  • zdjęcia uszkodzonego towaru
  • roszczenia poszkodowanego
  • notatka o stanie ładunku po szkodzie, lub skradzionej jego części
  • zlecenie przewozowe, wraz z wszystkimi szczegółami

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

You may also like

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close