Top Tag
Zwiększenie obrotó dzięki reklamie w google

Branża e-commerce codziennie się poszerza o nowe sklepy internetowe i firmy, które ogłaszają swoją działalność w sieci. Coraz trudniej jest się jednak w niej wybić. Aby zaistnieć w sieci, trzeba prowadzić szereg działań marketingowych, a nawet zainwestować w pozycjonowanie strony. Ważną częścią promocji biznesu w sieci jest też reklama. Jednak trzeba wiedzieć, że reklamy internetowe bardzo mocno różnią się od tradycyjnych. Najważniejsze jest, aby firma była widoczna w Google, czyli wyszukiwarce, która w Polsce jest używane praktycznie przez każdego internautę. W jaki sposób można się promować w tym miejscu?

Jak działa reklama w Google?

Strony internetowe w Google mogą pokazywać się w wynikach wyszukiwania, ale to zadanie wymaga podjęcia wielu kroków. A efekty będą widoczne dopiero po jakimś czasie. Warto też pamiętać, że pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania to proces ciągły. Po prostu same wyniki się zmieniają ze względu na różne odgórne wytyczne, jak i jakość stron internetowych. Aby dowiedzieć się więcej o takich działaniach kliknij tutaj. Dlatego, jeśli zależy nam na natychmiastowej widoczności w Google, świetnym wyborem jest reklama Google Ads.

System reklamowy w wynikach wyszukiwania Google jest bardzo skutecznym środkiem, aby promować firmę, konkretny produkt lub ich markę, a także usługi. A do tego takich reklam nie da się przeoczyć, ponieważ Google Ads Shopping wyświetla produkty ze sklepów internetowych pomiędzy wpisaną frazą, której szukamy w wyszukiwarce, a wynikami wyszukiwania. A same wyniki zakończone są kolejnymi reklamami w postaci linków sponsorowanych. A co jeśli chcemy promować usługi? Tutaj reklamy pojawiają się nad wynikami wyszukiwania również w postaci linków do łatwego kliknięcia.

Czy naprawdę można zarobić więcej inwestując w reklamy Google?

Nie da się ukryć, że system reklamowy Google może budzić w nas wątpliwości. Jednakże, aby sprawdzić wszystkie możliwości i informacje, można kliknąć tutaj i rozwiać swoje wątpliwości. Najważniejszym czynnikiem wyróżniającym takie reklamy, jest możliwość dokładnego mierzenia efektów. A nawet płacenia za konkretne, ustalone wcześniej akcje podjęte przez internautę. Co oznacza, że nie płacimy po prostu za reklamę, a za to czy faktycznie przyniosłam zamierzony efekt.

Z drugiej zaś strony, oczekiwane efekty mogą być różne. O wykorzystywaniu reklam w ten sposób można przeczytać tutaj. Do najczęściej wybieranych celów reklamy Google należą: zwiększenie przejść na stronę internetową z wyników wyszukiwania, dokonanie zakupu lub pozostawienie danych do kontaktu. Pierwszy i trzeci cel są mierzalne, ale nie dają nam natychmiast wyników sprzedaży.

Jeśli celem jest dokonanie zakupu przez internautę, szybko zobaczymy, jakie taka reklama przynosi realnie zyski. Jej skuteczność zależy od samych ustawień kampanii, a także wybranego celu. Nie można więc jednoznacznie powiedzieć, że każdy firma zwiększy dochody o 200%, ponieważ niektóre z firm, które korzystają z Google Ads chwalą się nawet zwiększeniem obrotów o 455%! Oczywiście może również być tak, że dochody wzrosną o 50%. Ale porównując wzrost do kosztów, można szybko zobaczyć, jak efektowna jest taka forma promocji.

Pozycjonowanie czy reklama w Google?

Głównym zadaniem pozycjonowania strony jest pokazanie jej odbiorcom wysoko w wynikach wyszukiwania. Jednak również Google Ads wyświetlają się na pierwszej stronie wyników. Co więc bardziej się opłaca? Na to pytanie można odpowiedzieć jasno: dywersyfikacja działań. Korzystanie z reklam Google to część pracy nad pozycjonowaniem strony. Te działania jak najbardziej warto ze sobą łączyć. Pozycjonowanie da nam wyniki w dłuższym okresie czasu, a dzięki reklamom od razu podniesienie się popularność i potencjał strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

You may also like

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close